АСТ – Асоциация за свободен театър и Младежки театър „Николай Бинев” – София стартират съвместно инициативата „Вечер на свободния театър”. В нейните рамки всяка седмица в Младежки театър ще бъде представен по един проект  в областта на изпълнителските изкуства, реализиран извън рамките на държавните и общински театри. Дългосрочната програма цели както популяризирането на свободната изпълнителска сцена като креативен потенциал и артистично многообразие, така и насърчаването за нейното развитие. Желанието на инициаторите е да съдействат за създаването на  устойчива среда за съществуване на независима театрална сцена в България, правейки първата стъпка към дългосрочна съвместна работа между независими групи и държавни театри.

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-

вечери на свободния театър

В месеците до края на 2010 година Вечер на Свободния театър ще има два пъти в месеца.

15 октомври„няма-ме“

28 октомври„Когато рокът беше млад“

05 ноември„Отклонения“

25 ноември„Блус под земята“

Очаквайте през декември две от посочените

три представления:

„Т.Н.Ш. – Теория на шляенето“,

„Египетска

приказка за сърцето”

и „Туберкулоза“

 

 

 

 

художник- помощник  ели,     художник на флаера – теч

––––––––––––––––––––––––––––––––

Организация „36 маймуни“www.36monkeys.blogspot.com представя:

„Тунелджии” – от Дон Дюинс, спектакълът е вдъхновен от протестите на младите еко-защитници срещу незаконното застрояване и унищожаване на българската природа. Хибридна форма на документален и поетичен театър. Гледни точки в тунелите на съзнанието и обществото.

режисьор: Василена Радева

художник: Елена Шопова

актьори: Мартин Герасков, Вяра Табакова, Юлиян Петров, Юлиян Рачков

.

––––––––––––––––––––––––––––––

„Театрална компания МОМОwww.theatrecompanymomo.blogspot.com представя:

Блус под земята“от Петер Хандке, кино-театрален спектакъл за едно пътуване от първата до последна станция в градското метро от гледна точка на един от пътниците – Дивият Мъж. Провокиращ и социално ангажиран текст – клиничен разрез на съвременното глобализиращо се общество и конфликта на индивида с общността. Интересен сценичен експеримент – актъорско присъствие и мултимедия – в единство на време, място и действие през цялата продължителност на спектакъла.

актьори: Александър Митрев, Елена Димитрова и гласа на Анна Василева

сценография и костюми: Антоанета Костова

музикална среда: Тодор Стоянов (Аmbient Аnarchist)

визуална среда: Иван Николов (opnn)

идея и режисура: Веселин Димов

продължителност: 67 мин.

.

––––––––––––––––––––––––––––––––-

Борис Георгиев представя:

„Когато рокът беше млад“ Проектът е по една от най-новите пиеси на младата театрална авторка (а също и актриса и режисьор) Здрава Каменова. Написана като монолог, по нов, модерен начин, на изключително съвременен език, пиесата получава престижната първа награда за драматургия на фестивала « Нова шуменска драма » за 2007.

автор: Здрава Каменова

художествен консултант: Владо Петков

режисура и изпълнение: Борис Георгиев

музика на живо: Симеон Германов

сценография: Нева Балникова (ателие „Пластелин”)

видео: Иван Николов-opnn

монтаж: Ади Янкулова

актьори: Борис Георгиев

.

––––––––––––––––––––––––––––––––––

Цветелина Младенова представя:

„Преди закуска” – „Преди закуска” от Юджийн О’Нийл.

… преди закуска … сиво, монотонно ежедневие, болка, тъга, самота, безизходица… Темата, която пиесата разглежда е болката, причинена от нереализирани цели и мечти и сложността да запазим истинската любов. Жанрът на спектакъла е психологическа драма. Използвала съм част от изразните средства на синтетичния театър като подсилващи драмата в пиесата. Проблемите, които авторът разглежда в пиесата са актуални и съвременни и я правят адекватна на нашето време.

актьори: Антоанета Петрова и Галин Великов

хореограф: Галин Великов

сценограф и художник по костюмите: Яна Криспин

режисьор и музикално оформление: Цветелина Младенона

.

–––––––––––––––––––––––––––––––––––-

Мартин Вангелов представя:

„Стари Времена” – от Харолд Пинтър. „Миналото не е минало и никога не е било минало. То е настояще и винаги е било настояще“ (Х. Пинтър)

режисьор: Мартин Вангелов

сценография: Ева Вентова

участват: Елена Димитрова, Елен Колева и Станислав Ганчев

.

–––––––––––––––––––––––––––––––

Ивайло Димитров представят:

“T.H.A – Theory of Hanging Around” (Т.Н.Ш. – Теория На Шляенето) –

Т.H.A. се занимава с важния въпрос: Как да бъдеш Cool (готин). Т.H.A. изисква повече от един човек. Т.H.A. дава възможност да погледнеш в собствения си материал по нов начин … Т.H.A. всъщност високо Ви препоръчва Шляенето.

Ивайло Димитров и Деница Георгиева със своята хореография „Пара/Симпатетик” (първата част от спектакъла) спечелват Първа награда на Третия Национален конкурс за съвременна хореография през май 2009, организиран от Фондация „Хюмартс”. Инфо има тук и още тук, а най- вече тук.

идея и реализация: Ивайло Димитров в екип със Саша Кръстарска, Олег Орфеев и Деница Георгиева.

костюми: Вероника Борисова

повече инфо има тук.

.

–––––––––––––––––––––––––––––––-

Цветелина Стоянова – ЦВЪ представя:

„ТуберкулозаMoноспектакълът е изграден на основа  взаимоотношенията ”лекар-пациент”. Използвани са текстове от Томас Ман (”Вълшебната планина”), Шекспир (”Хамлет”), Христо Смирненски (”Юноша”, ”Как ще си умра млад и зелен”), Ана–Мария Навалес (”Разказиот Блумбсбъри”), текст от Албер Камю, медицинска литература и авторски творби (”Хаос”, ”Пътуване”, ”Неонов свят” и ”Дим”).

Моноспектакълът интерпретира болестта като безпътица, предлог и парадокс. Друга тема е наркоманията – зависимостта на човека към хероин – „бялата чума”. Алкохолната зависимост също вълнува творческия екип.

сценарий и режисура: Цветелина Стоянова – ЦВЪ

музикално оформление: Цветелина Стоянова – ЦВЪ

сценография и костюми: Цветелина Стоянова – ЦВЪ и Кирил Наумов

хореография: Цветелина Стоянова – ЦВЪ и Костадин Василев

мултимедия: Цветелина Стоянова – ЦВЪ и Огнян Голев (монтаж)

актьори: Цветелина Стоянова – ЦВЪ

.

–––––––––––––––––––––––––––––––-

Организация Б brain С store П project www. brainstoreproject.com представя:

„Дона Клара” Пърформанс, посветен на всички близки, живеещи в Рая.Дона Клара е човекът, трансформиращ енергията между два паралелни живота, които съществуват в непрестанна симбиоза. Пърформанс, създаден по повод на една конкретна смърт и превърнал се в празник за живеещите в Рая.

проект на Вили Прагер и Ива Свещарова

актьор: Ива Свещарова

консултант по костюмите: Нели Митева

.

и „Предмиграционна трескаПерформативната инсталация „Предмиграционна треска“ на Марен Щрак (Германия) и Брейн Стор Проджект (България) бе представена в галерия „Академика” в края на м. септемри. Марен Щрак е скулптoр, хореограф, танцьор и музикант. Докато учи скулптура, тя усилено се занимава с фламенко и постепенно интересът й се насочва към различните форми на взаимодействие между скулптурата и движението/танца. Така достига до заниманието с кинетични инсталации.

пърформативна инсталация на Марен Щрак и „Б brain С store П project”

участват: Ива Свещарова, Мила Одажиева и Вили Прагер

костюми: Нели Митева

.

––––––––––––––––––––––––––––––––––

Сдружение „По действителен случай” – http://www.pds-org.blogspot.com представя:

„Пеперудите са всъщност изтребители „Между моноспектакъла и концерта, представлението е концентрат от силна поезия и неподправена емоция, поднесени с много хумор. „Елегантната раздяла в девет стъпки“ (подзаглавие на спектакъла)  разказва за състоянията след края на една връзка, за края на любовта, за последствията и опустошенията от него. Спектакълът се заиграва с темата като с популярен лайтмотив и създава въздействаща и полифонична театрална мелодия, с музикални изпълнения на живо, акробатика и слам стихове.” из сайта на 17 международен театрален фестивал Варненско лято

проект по идея на Ирина Дочева Голева

режисьор: Ирина Дочева Голева

текст: ghostdog

участват: Ирина Дочева Голева и Александър Даниел

музика: Александър Даниел

сценограф: Тони Кондев

хореограф: Ивайло Димитров

акробатика: Леонсия Докузова

Ирина Дочева – награда „Икар“ 2009 за дебют

Александър Даниел – номинация за награда „Икар“ 2009 за музика

.

и „За жената отсреща” – „Всяка жена има нужда от дишане в ухото. Всяка жена драска с нокти в контакта. Всяко око може да изчопли дупка във вените й. Всяка дума вибрира триста пъти под небцето. Всеки телефонен звън кънти като посмъртни стъпки …”

моноспектакъл на Ирина Дочева Голева

текст: Ани Васева

режисьор: Ирина Дочева Голева

сценография: Тони Кондев и Рада Петрова

музика: Ambient Anarchist

тромпет: Стефан Христов

с участието на: Ирина Дочева, Стефан Христов и Огнян Голев

.

––––––––––––––––––––––––––––––––-

Калин Ангелов представя:

„Отклонения” – Историята преплита съдбите на четирима, търсещи себе си и любовта, млади хора – Мъжът, Жената, Момичето и Жената. Всеки един от тях се разминава по пътя си с Другия, с мечтите си, с щастието. Човек има един предначертан път и въпрос на мъдрост и смелост е да направи правилния избор.

Често пъти в желанието да направим най-доброто за себе си, вършим грешни постъпки. Отклоняваме се, но има ли път обратно към истинското Аз, към Щастието?

автор: Здрава Каменова

режисура: Калин Ангелов

сценография и костюми: Теодора Лазарова

музика: Чавдар Асенов

участват: Здрава Каменова, Мария Станчева, Кирил Бояджиев и Мартин Герасков

.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––-

Цветелина Стоянова – ЦВЪ представя:

„Оранжерията”“Оранжерията “ е представление за живота – затвор за човешката душа, метафорично онагледен с херметически затворена кутия, в която душата попада след раждането и е обречена на изтезание – съществуване, маркирано от тоталния телесен срив – терминална болест (белодробен рак – примерно или друга патология) и смърт (естествен завършек или суициден акт-самоубийство)!

Представлението се базира на сценария създаден от Цветелина Стоянова – ЦВЪ по пиесата “Оранжерия” на Хелмут Пешина (в превод на проф. Владко Мурдаров); за първи път се поставя в България; текстове на Рабиндранат Тагор, Херман Хесе, Сартр, медицинска литература и авторски текстове.

Проектът е от значение за обществото ни, защото цели да събуди спиритуалния заряд у индивида, дълбоко дремещ в соматичната прегръдка на “оранжерията-тяло”! Опит да се почувства индивидуалността на всеки човек, да се затвори вратата на върлуващия шаблон, че тялото диктува поведението на личността!

Представлението цели да Ви  провокира да спрете да мислите, че сте “мъж/жена”, да не се доверявате сляпо на тялото и това, което се диктува от догмата на обществения строй (оранжерията), а да осъзнаете, че сте човешко същество с огромно душевно богатство!!!

Душата … това е пътя и смисъла …”Всичко останало е мълчание!”/Шекспир/

режисура и сценарий: Цветелина Стоянова – ЦВЪ

музикално оформление: Mytrip и Цветелина Стоянова – ЦВЪ

мултимедия: Цветелина Стоянова – ЦВЪ, Илиян Кючуков /асистент/, Огнян Голев /монтаж/

сценография  и костюми: Здравка Кантарева и Цветелина Стоянова – ЦВЪ

актьори: Петър Мелтев, Станислав Пеев, Юлиана Миланова, Елена Петкова, Ева Демирева,

/Денис Иванов – в мултимедията/ , гласа на Цветана Манева / почетен професор на НБУ/.

.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––

акт 3 представят:

„няма-ме”

няма-ме е дързък, откровен, интерактивен
няма-ме е първият ни самостоятелн театрален проект,след петгодини в университетския театър-лаборатория “@лма @лтер”
няма-ме дава избор на младата, свободомислеща, либерална публикада “съпреживее” един съвременен хибриден спектакъл
няма-ме разкрива широко поле за индивидуална интерпретация иосъзнаване
няма-ме не поставя проблеми, а те сблъсква с тях – за надеждата иразочарованието, за отвръщението, отчуждението, кича; заотсъствието от собствения ни живот; за деструктивнотожелание “да имаш” и/или “да бъдеш”
няма-ме не е за социалния човек, който носим
няма-ме е за човека вътре в нас

екипът на „няма-ме“ сме: анита – като режисьор,

василена – като хореограф,

ваня – цялостно отговорна за музиката,

технически отговорните и много забавни (само когато са в комплект) – милен и сашо.

.

––––––––––––––––––––––––––––––––––

Веселка Кунчева представя:

„твояЗАвинаги!“

Пиесата „твояЗАвинаги!” се разработва в продължение на две години от драматурга Мария Станкова. Текстът преживя доста метаморфози, докато достигне до настоящия си завършен вариант, като един от етапите, през които премина е издаването му под формата на новела „Мрежата” в новата книга на Мария Станкова „Скука” (ИК „Жанет 45”, гр.София 2008г., стр.145).

„Всичко красиво се държи на много тънка нишка. Тънка като импулс… Ставаш сутрин, слагаш кафе и сядаш пред компютъра. Мониторът премигва със синьото си око, поглежда те и казва: Ти си невероятен! Ти си единствен и неповторим! Ти си върхът! Венецът на природата! Мониторът не забелязва изкривените от артрит пръсти. Не усеща болките в краката. Мониторът не отчита възрастта. Не го интересува, че не си се къпал. Той те обожава. Обожават те всички с монитори. Защото ти си героят! Животът ти е пълен с приключения. Не си самотен. Не си страхливец. Не си обикновено лайно. Най-сигурното убежище от страховете е „мястото пред монитора”. Там е животът, който искаш, но не си имал. Живей го! Нищо друго не ти остава! Тънката нишка постепенно се навива около теб, пристяга те и те превръща в какавида. Мониторът казва: Ти си какавида. Вечно мой! Завинаги мой! Единствено мой!

И когато ужасът те стисне за гърлото, вече е късно.”

Мария Станкова – автор на пиесата „твояЗАвинаги!”

За екипа на „твояЗАвинаги!“

Мария Станкова – автор.

Веселка Кунчева – режисьор.

Мариета Голомехова – сценограф и костюмограф.

Христо Намлиев – композитор.

Роси Гоневска – театрален фотограф.

Кристиян Будев – видео монтажист.

Веселин Христов – оператор.

Актьори: Румен Гаванозов, Мая Бежанска, Вяра Коларова, Мариета Петрова и Мила Коларова.

повече инфо на www.tvoiazavinagi.blogspot.com

.

––––––––––––––––––––––––––––––––––

Университетски театър, НБУ представя:

„Египетска приказка за сърцето”

Спектакълът  „Египетска приказка за сърцето” е реализиран по едноименната приказка, която е сред най-интерпретираните текстове на древноегипетската култура, останал до наши дни. Древният папирус с оригинално заглавие „Историята на претърпелия корабокрушение“ е определян като едно от първите приключенски четива в света. Като следва сюжета за отпътуване на героя, корабокрушение, пристигане на остров, среща със змей, общуване между тях и спасение на героя чрез успешното му завръщане, приказката ни запознава с древноегипетското „учение за контрола над сърцето” и общуването между човек и бог според египетската философия. Чрез средствата на танца, песента и визуалния колорит, присъщи на древната култура на Близкия изток, спектакълът ни отвежда на едно необичайно пътуване назад във времето към свръхсетивната памет на човечеството.

Превод: проф. Сергей Игнатов

по идея на Антоанета Петрова

Сценична адаптация и постановка: Елена Панайотова

Костюми: Юлияна Войкова-Найман

Музикален консултант: Вероника Петрова

Консултант ориенталски танци: Адриана Кацарова

Консултант по йога: Даниел Петров

Участват: Антоанета Петрова, Десислава Христова, и студентите от програма “Театър” на НБУ: Димитрина Гинева-Ина, Стойка Стефанова, Василия Дребова

Advertisements
%d bloggers like this: